Mézművészet

Facebook Mézművész

fb_mm.jpg

Hírlevél (katt a logóra)

hirlevel_mm_1.jpg

 

 

 

 

 

Friss topikok

Karácsonyi muffin Geleta Zsuzsától

2014.12.16. 14:30 Mézművész

Fogadjátok sok szeretettel villáminterjúmat Geleta Zsuzsával, aki csodálatos finomságokat alkot szerettei és barátai számára, és aki megosztja velünk szépséges karácsonyi muffin receptjét is.

Rengeteg szép képet osztasz meg. Sűrűn készítesz finomságokat?

Kb.hetente egyszer, de nem mindig tortát vagy süteményt, hanem esetleg kenyeret vagy kalácsot sütök. Tortát általában szülinapra, valamilyen évfordulóra vagy ünnepre szoktam készíteni.

Honnan jött, hogy elkezdtél foglalkozni a „külcsínnel” is?

Szinte már gyerekkorom óta foglalkoztatott a torták díszítése, csak akkoriban nem volt ennyi lehetőségem, pl. internet, hogy saját magam fejlesszem. Két évvel ezelőtt volt a barátnőméknek a 25.házassági évfordulója és megkért hogy süssek a bulira valamilyen sütit, és akkor ötlöttem ki, hogy mi lenne, ha meglepném őket egy esküvői tortával. Utánanéztem a neten, hogy hogyan kell készíteni. Rengeteg videót, torta készítő blogot megnéztem, elméletben már nagyon tudtam, hogy mit hogyan kell csinálni. Aztán jött a gyakorlat és rájöttem hogy nem olyan egyszerű. Később aztán egyre több tortadíszítő eszközt megvásároltam így kicsit könnyebbé vált a munka.

eskuvoi.jpg

Az első próbálkozás

A „belbecs” is saját recept alapján készül?

Torta ízesítése az egyszerűbb feladat, mert háromfélét szoktam készíteni. Csokoládé, fekete erdő és gesztenyés.

Mennyi idő egy torta feldíszítése?

Az alkalom előtt legalább 3-4 nappal el kell kezdeni a készítését. Először a figurákat kell megcsinálni, majd a piskóta sütését, betöltését és végül a külső díszítést. Díszítése több órát vesz igénybe, attól is függ, hogy mekkora a torta.

Mire vagy a legbüszkébb?

Egy esküvői tortára vagyok a legbüszkébb. Az étteremben a pincérek is megjegyezték, hogy végre egy nem hagyományos tortát látnak.

Valamely sütős oldalon megjelennek alkotásaid?

Nem. Egyenlőre saját Facebook oldalamra szoktam feltölteni képeket a tortáimról.

Átadod tudásod másoknak is?

Az ismerőseim szokták kérdezni, hogy mit hogyan csinálok. Nagyon szívesen elmondom, meg segítek, ha valaki megkér rá.

Van olyan alkotásod, ami nem sikerült?

Igen, volt már rá példa hogy nem úgy sikerült ahogy szerettem volna. De azért nem kellett kidobni, mert csak a díszítése nem lett annyira szép.

Milyen édességeket tervezel Karácsonyra? Lesz köztük mézes is?

Karácsonyra nagyon sok édességet szoktam készíteni. Mézes kalácsot, azt már pár nappal előtte elkészítem. A gyerekeim imádják díszíteni. Bejglit, mézes krémest, zserbót biztosan fogok készíteni. Tervezem, hogy csinálok egy karácsonyi díszítésű tortát is.

Megosztasz velünk egy mézes receptedet?

Amit most megosztok veletek, az egy karácsonyi muffin receptje.

Hozzávalók:

  • 50dkg liszt,
  • 25dkg cukor,
  • 4db tojás,
  • 1 csomag sütőpor,
  • 2 cs. van. cukor,
  • 24dkg margarin,
  • 4dl joghurt,
  • 3evőkanál méz,
  • 1kis kanál fahéj,
  • 1kis kanál mézeskalács fűszer,
  • 1 marék durvára darabolt dió
  • kandírozott narancshéj,
  • apróra tördelt csoki.

A margarint habosra keverem a cukrokkal, majd hozzáadom a tojásokat és a mézet. A liszthez keverem a sütőport, a fahéjat, mézes fűszert, majd a joghurttal felváltva a tojásos masszához adom. Végül belekeverem a diót, a csokit és a narancshéjat. Muffin formába töltöm és kb.25-30 percig 180 fokon megsütöm. Ha kihűlt, akkor zöldre színezett vajkrémmel díszítem és apró csillag és hópehelyformákkal megszórom. Ebből a mennyiségből kb. 25db lesz.

muffin.jpg

Karácsonyi muffin

***

Tekintsd meg KARÁCSONYI KEDVCSINÁLÓNKAT!

***

Ha van kérdésed Zsuzsához, tedd fel Facebook oldalunkon!

Ha szeretnél ajánlani valakit, akivel beszélgethetek egy jóízű mézeset, add meg elérhetőségét privát üzenetben Facebook oldalunkon.

komment

Címkék: karácsony muffin Mézművész beszélget

süti beállítások módosítása