Mézművészet

Facebook Mézművész

fb_mm.jpg

Hírlevél (katt a logóra)

hirlevel_mm_1.jpg

 

 

 

 

 

Friss topikok

TOP 3 levendulás finomság

2014.07.07. 22:44 Mézművész

A 3 legjobb levendulás recept a szépségért bejegyzés után jöjjenek a levendulás gasztrofinomak!

1. Levendulás méz

A levendula méz igazi különlegesség. A levendulaföldeket látogató méhek készítik. Ezzel szemben a levendulás mézet otthon mi is el tudjuk készíteni. Csak szárított levendula virágzat kell hozzá, méz és türelem.

mez.jpg

Vigyázat! Ha levendula mézet szeretnétek kóstolni, mindig megbízható forrásból szerezzétek be, mert levendulás mézet is kaphat a pórul járt vásárló. Ami szintén nagyon finom, de mégsem ugyanaz. A helyzet ugyanez a medvehagyma mézzel például. De erre az utóbbira van tuti biztos forrásom —>>> ITT! :-)

Szóval, ezekre lesz szükséged:

Elkészítés

Az üveg aljába tegyétek a levendula virágzatot és töltsétek rá a mézet. Egy kis ülepedési idő eltelte után töltsetek rá még. Ezután zárjátok le az üveget és tegyétek félre. Egy hét múlva kevergessétek át alaposan, majd újra pihentessétek két héten át. A pihenés alatt jó, ha minden nap fordítotok az üvegen egyet (a kupakjára és vissza). Ha letelt a 3 hét, szűrőn át szűrjétek le a mézet. Ez pepecselős, lassú folyamat. De érdemes kippróbálni. Ha félnétek, hogy nem jön be az íze, arányosan kevesebbel is próbálkozhattok.

2. Levendulás limo

Ez egy üde frissítő, az egyszerű receptjét az USA-ból kaptam. Nem szárított levendula virág kell hozzá, hanem csak egy csepp levendula olaj és citrusok! Ki próbálja ki?

citrus.jpg

Hozzávalók

  • 7 citrom leve
  • 2 lime leve
  • 1 csepp levendula olaj
  • 14 bögre (1 bögre=250 ml) víz
  • 1-1/2 bögre méz

Elkészítés

Keverd össze a hozzávalókat, hűtsd le és fogyaszthatod is.

3. Levendula mézes, fügés ricotta

Ezt a receptet én először Jamie Olivernél láttam. Igaz, ő nem említi, hogy levendula mézet kellene hozzá használni, de később, az internetet böngészgetve rátaláltam e receptnek több verziójára is, mind-mind levendula mézzel. Szóval, hogy ki találta fel először, azt én nem tudhatom, de nem is fontos, elég, ha megadjátok magatokat ennek az ízorgiának!

fig.jpg

Hozzávalók

  • ricotta
  • füge
  • levendula/levendulás méz

Elkészítés

Ez egy kreatív recept, mert csak a hozzávalókat adja meg, az arányok rád vannak bízva :-) Jamie szerint egyébként fejenként egy friss fügével számoljunk, egy szelet ricottához, bőségesen leöntve mézzel. Az arányok szerintem nagyjából jók, én a mézet kissé visszább fogtam. Jamie csak így egy tálra pakolva ajánlja, esetleg pirítóshoz, szerintem érdemes összeturmixolni az egészet és a kencét a pirítósra kenni. Különlegesen finom!

Most pedig gyertek, nézzétek meg a szépséges levenulás képeimet! És jó étvágyat is :-)

komment

Címkék: ricotta limonádé levendula méz

süti beállítások módosítása